Trekking op Cabo Verde - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Jacques - WaarBenJij.nu Trekking op Cabo Verde - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van Jacques - WaarBenJij.nu

Trekking op Cabo Verde

Door: Largo

Blijf op de hoogte en volg Jacques

29 November 2011 | Kaap Verdië, Mindelo

Fantastisch verblijf in de Kaapverdische eilanden : mooi weer, een leuke Marina, prettige restaurants met de alom aanwezige ritmische muziek gebracht door lokale bands.
We hebben een trekking gedaan op het nabije eiland San Antao: het leek op l’île de la Réunion. Grillige bergen met alle schakeringen van groen bedekt (van daar de naam Cabo Verde !)
De foto’s zullen zeker mooie souvenirs bezorgen aan Eline en Hans; Robke de oncomfortabele overtocht is snel vergeten eens je dit allemaal voorgeschoteld krijgt: je mist dus wel degelijk een paar onvergetelijke weken!
Nicole is deze dinsdag morgen met het vliegtuig naar België vertrokken. Ik blijf een paar dagen alleen Catalina voorbereiden op de grote trans-Atlantische overtocht: Brasil, here we come!
Mijn 3 maten komen vrijdag toe en zaterdag zullen we boodschappen doen om niet uit te hongeren tijdens de overtocht. Ze brengen mij ook een paar stukken mee die ik nodig heb en niet kan vinden in Mindelo.
Zondag 4/12 vertrekken we in de laatste groep, kort na de middag, daar Catalina bij de snelle boten is en de rally een hergroepering wil tijdens de overtocht waarbij de snellere boten de tragere geleidelijk inhalen. Ik denk er een kleine 2 weken over te doen, in shallah… We zullen tevreden zijn de haven van Salvador de Bahia binnen te varen!
Vele groeten aan al onze vrienden en familie van Captain Jack

• 30 November 2011 - 09:57

Pitou:

We volgen met zeer veel aandacht jullie zwerftochten. Niet alleen de blog, maar ook de kaart met jullie positie is zeer aangenaam. Han volgt mee op de kaart iedere keer hij bij ons is! We wensen je een behouden vaart over de Atlantische Oceaan en hopen dat je gespaard blijft van stormen. Ik zou wel een gebedje plaatsen, maar ik vrees dat dat een tegengestelde uitwerking zou hebben...
    We hopen nog meer reisverhalen te horen van Nicole tijdens haar bezoek aan België. Wees toch maar een beetje voorzichtig! Als oudere zus ben ik er toch niet helemaal gerust in. Kussen van ons beiden.

• 30 November 2011 - 12:47

Michou:

Hi Captain,

Not too lonely without your moussaillon préféré?? Wij zullen blij zijn Zoumouroutje hier in alle luxe en comfort (hmhm) terug te zien!We zullen haar wat dorloteren!
    Partir en dernier pour arriver le premier, voila un challenge digne de Catalina et son capitaine!
    Bon vent, j'espère de tout cour que la mer sera bénigne et douce comme un lac!
    bisous,
    Michke

• 30 November 2011 - 23:48

Nicole:

En nu le moment suprême : de overtocht naar Sao Salvador da Bahia de Todos os Santos (Heilige Verlosser van de Allerheiligenbaai) ! 14 dagen op zee, amai mijne frak.
    Bahia is een fantastische plek met leuke straatjes en vooral genieten van de capoeira. Een must is naar de dansscholen gaan.
    We duimen voor veel wind en een kalme zee !
    Gros bisous